Friday, September 26, 2008

Salam 'Eidul Fiti, Minal 'Aidin Wal Faizin


Salam AidilFitri,

Sebelum saya menyambung posting yang lain, izinkan saya untuk ‘mencuri ruang’ di sini untuk menyampaikan ucapan AidilFitri kepada sanak saudara,teman-teman, anak murid tutorial dan mereka yang saya sayangi.

Tidak lengkap rasanya kita berhari raya tanpa menghulurkan kemaafan zahir batin dan mohon dihalalkan semua kesalahan yang disedari atau tidak disedari. Khas menyambut Aidil Fitri ini, saya Muna ‘Izzah Fadzil a.k.a Muna a.k.a Kak Na a.k.a Ayang a.k.a Mama a.k.a Kak Muna a.k.a Yahna, a.k.a Umi Na/Auntie Na/Una/Mummy a.k.a Madam atau apa saja panggilan pada diri ini, menghulurkan sepuluh jari ini bersalaman dan memohon kemaafan tidak terhingga kepada:

Mama, Aruah Baba,-Muna mohon maaf ma, baba- banyak sangat kesalahan yang dilakukan sejak muna kecil hinggalah kini. Kasih sayang tidak ada gantinya untuk mama dan baba berdua. Baba, Muna hadiahkan Al-Fatihah kepada baba, rindu yang tidak tertahan untuk baba. Mama , please keep strong Ma, I love you, ur the best mom in this world.

Kak, Abang fauzi, Bang Cha’, Kak cha’, Cik Man, Kak Cik, Adik, Elis, Dikwa, Azam, Dik Wat, Niah, Dik Nas dan semua anak saudaraku-We have a great family, alhamdulillah. Kasih sayang kita adik beradik tetap utuh dan bersama walau hidup kita diuji sejak kecil hingga lah kini, hanya kesyukuran yang kita panjatkan. Untuk ipar2 tersayang, terima kasih kerana sudi menjadi keluarga kami yang tidak ada apa2 keistimewaannya ini. So, my siblings and in laws, terima kasih kerana sentiasa sayangkan Muna/Kak Na. For all my beloved nieces and nephews, yahna love u all guys!!

Untuk Mak, Ayah, Kak Lah, A.Min, Kak Pah, A.Si,Kak Kah, A.Man, Kak Dah, A.Wi, Kak Chah, A.Lie, E, Teh , Dik Yah, Yie , Dik Mat(www.fadzliyusof.com), Dik Nur, dan anak2 saudara- maaf banyak2 dan muna sangat gembira memiliki keluarga mertua sebaik mak ayah dan anda semua. Thanx for loving me!

CT, Aa, Kok Yong, Kok ‘A, Kuzi, Aida, Emy, Fy, As(www.ratuhati.com), Nurul, Nana, Zaini, Ara, Kak z, Nab, Zura, Ika, -thanx for being more than friends to me. Cinta ke akhir hayat. And to my beloved friends in IIUM, DBP, Zainal Abidin & Co, Radzi & Abdullah, TDM Berhad, Takaful Malaysia (En Amin, Rusli, Lokman, Asri, Wan Luk, Kak Zulee, Danial and others)- Maaf Zahir Batin.

To my Nisa Team,(www.webnisa.net) i.e. kak mas,Abang Bad and family, kak afaf, ani, yder, erza, faza,fadh, jeeba, wani, dijah,ain, farahiyah, ana and all my Nisa family and members- I have the best team in my life. Maaf Zahir Batin.

Kenalan2 seperti Muadz,(www.muadzseekinglight.bl0gspot.com) wife and family, Nasyeed.Com. Hijrah Media dan semua kenalan keluarga , pengunjung blog Seanggun Bidadari , andai tersalah silap, harap maafkan.
Khas untuk Dr Azmi dan Prof Dr Muhaiya dan keluarga, terima kasih atas kasih sayang dan Maaf Zahir Batin.

Anak2 muridku (Company Law 1-IIUM)-menurut turutan di dalam senarai kehadiran. Maaf andai ada kekasaran dan apa yang baik jadikan teladan dan tidak baik jauhkan lah.

Syami, Hafizuddin, Hafiz, Syamsul, Munirah, Ain, Rashitah, Fariza, Hidayah, Zawani, Hairunnisa, Afifah, Radin, Izwadi, Arif, Azizul, and Izzah

Nadira (thanx for the cookies), Khatijah, Husna, Nadia, , Fairuz, Faruqiyah, Azrina, Nur Faizah, Khaiunnisak, Rapidah, Nadirah, Farah, Nur Hidayah, Shazreen, Hilyatul, Haedzernie, Laili, and Afiq.

Siti Farah, Siti Hajar, Lily, Hafizah, June, Ashmar, Wan, Hadi, Faiz, and Faiz

Aqmal, CT, Fatin, Fatimah, Hazira, Faridah, Shafiqah, Annur, Fara, Zaidi, Syahril (both of you, tq for the card), Maryam, pak Ari, Maziera, Noorith, Syaida, Aida, Farhana, Dayang , and all Monday Classes. A Special Dedication for Prof Madya, Dr Engku Rabiatul Adawiyah for being a good supervisor to me and a dedicate lecturer to all of our students.


Akhirnya dan teristimewa untuk seseorang yang memahami diri saya dan sentiasa di samping saya ketika susah dan senang, ucapan maaf dan halalkan segalanya untuk suami saya Ahmad Sabki bin Yusof (www.kompashidup.blogspot.com). Terima kasih kerana mencintai Ayang yang serba kekurangan ini dan untuk permata hati saya Ahmad Al-‘Izz dan Nur Imtinan Aisyah, terima kasih kerana menyayangi mama setiap waktu dan ketika. Selamat Aidil Fitri sayang mama dan baba.

Wah! Begitulah kira-kiranya ucapan yang diberi kepada semua yang disebut nama dan tidak disebut nama. Blog Seanggun Bidadari memohon maaf atas apa jua kesalahan yang dirasa sepanjang penulisan yang berusia 2 bulan ini. Setiap sokongan yang diberikan akan memberikan kekuatan kepada saya untuk terus mencari ilmu dan berkongsi dengan anda semua.
Nantikan posting Seanggun Bidadari yang seterusnya. Apakah senyuman sahaja sudah cukup untuk membuatkan orang senang berurusan dengan kita? Masih banyak lagi untuk dikongsi. Akhirnya, Salam Aidil Fitri.

Muna

3 comments:

Unknown said...

umina, sori kakya lmbt baru bc blog umina yg pinky ni~~
best!buat yg terbaik insyaALLAH tulis blog pun blh dpt pahala tau...
selamat hari raya tuk una sekeluarga

Muna 'Izzah Fadzil said...

Kak Ya,
thanx and muah dari Una
Selamat berhari Raya. :)

Anonymous said...

selamat hari raya madam!

maaf zahir & batin!